Kobieta po trzydziestce



Firma Auto-Boss, posiadająca oddziały w Bielsku-Białej oraz Chorzowie, uruchomiła internetowy system sprzedaży nowych samochodów marki Ford na wyjątkowych warunkach. Zakup samochodu można zrealizować w pięciu prostych krokach.

Portal sprzedaży internetowej o nazwie „e–BOS$SALE” działa na platformie www.e-bosssale.pl oraz www.e-bosssale.com.pl . To pierwszy taki projekt dealera sieci Ford w Polsce, a zarazem kolejna pionierska inicjatywa firmy Auto-Boss w Internecie. Dzięki interaktywnej i przejrzystej stronie klient–internauta po przejściu zaledwie pięciu wyszczególnionych na niej kroków może dokonać transakcji.



Oferta sprzedażowa jest stworzona specjalnie dla klienta internetowego, co wiąże się ze szczególnymi warunkami. Na „e-BOS$SALE” nowe samochody są dostępne w bardzo atrakcyjnych cenach, a klient internetowy może dokonać zakupu pojazdu w łatwy i szybki sposób. Za pośrednictwem strony internauta może przejrzeć prezentację wybranego samochodu oraz zapoznać się z jego szczegółowym opisem. Klient w prosty sposób dokona również rezerwacji pojazdu.

– Chcąc zaoszczędzić cenny czas naszych klientów, staramy się ograniczyć liczbę wizyt w salonie do minimum – mówi Robert Szymański - Dyrektor Handlowy Auto-Boss, pomysłodawca projektu. – W procesie sprzedaży internetowej zaufanie klienta do dealera odgrywa kluczową rolę.

Odbiór zamówionego pojazdu może odbyć się w niekonwencjonalny sposób. Auto-Boss umożliwia wysłanie pojazdu własnym transportem pod wskazany przez klienta adres. Oznacza to, że klient może dokonać zakupu nowego samochodu u dealera właściwie nie wychodząc z domu.

Tygodnik "Auto Świat" opublikował tegoroczne wyniki testu salonów sprzedaży.

Badaniu przeprowadzonym przez 54 "tajemniczych klientów" poddano 252 punkty dilerskie mieszczące się w 17 miejscowościach. Pod lupę wziętych zostało 12 firm motoryzacyjnych, a w każdej z nich 3 najpopularniejsze modele. Każdy z nich był sprawdzany 7 razy.

Miasta które zostały wzięte pod uwagę to: Warszawa, agl. śląska, Trójmiasto, Kraków, Łódź, Wrocław, Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Gorzów Wlkp., Kielce, Lublin, Rzeszów, Olsztyn, Opole, Szczecin i Zielona Góra. Pod uwagę zostały brane trzy kryteria - organizacja salonu, jakość obsługi, jazda próbna - podzielone na wiele szczegółowych pozycji.

Poniżej wyniki końcowe rankingu:
1. Skoda (98 salonów w Polsce)
2. Volkswagen (57)
3. Renault (114)
4. Honda (49)
5. Toyota (59)
6. Ford (53)
7. Fiat (154)
8. Peugeot (81)
9. Opel (103)
10. Chevrolet (59)
11. Citroen (53)
12. Kia (60)

A teraz dlaczego 1 dla Skody
Skoda utrzymała 1. miejsce. Tu klient czuje się jak król. Czekają na niego wolne miejsca parkingowe, salony są czyste i nowoczesne. Oprócz aut bogato prezentowane są także materiały informacyjne. Sprzedawcy posługują się zrozumiałym językiem, potrafią pokazać korzyści wynikające z kupna modeli Skody i wręcz zachęcają do odbycia jazdy próbnej. Nie są jednak skorzy do negocjacji cenowych.


Więcej informacji dotyczących punktacji i najważniejszych kryteriów wpływających na pozycję w rankingu znajdziecie w najnowszym numerze tygodnika "Auto Świat" i w serwisie internetowym (link poniżej).

[autoswiat.pl link]

Witam!
Mam do sprzedania mojego Forda Mondeo. Samochód jest z 2004 roku zarowno produkcja jak i rejestracja. Kupiony w salonie w Polsce w Bielsku Białej w Auto Boss.
Kolor: Performance blue
Nadwozie: Sedan
Przebieg: 101700km potwierdzony ksiązka serwisową
Wyposażenie:
-siedzenia Recaro czarna skóra-stan idealny, bez żadnych przetarc, skaz.
-siedzenia przód tył podgrzewane
-podgrzewana przednia szyba
-4 x elektryczne szyby
-elektryczne lusterka
-radio Sony ze zmieniarka na 6 płyt, sterowanie radia z kierownicy
-tempomat
-komputer pokazujacy temperature, srednie spalanie, i ilosc km do tankowania
-światła ksenonowe z czujnikiem zmierzchu
-wycieraczki z czujnikiem deszczu
-fotochromatyczne lusterko
-elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasazera
-oryginalne felgi 18-nasto calowe dedykowane do modelu ST
-6 biegowa skrzynia biegów
-automatyczna klimatyzacja (oczywiscie sprawna)

Samochód jest w 100% bezwypadkowy, mozliwosc sprawdzenia w dowolnym serwisie, wszystkie dokumenty(ksiazka serwisowa, instrukcje, komplet kluczyków). Samochód jest po tuningu w firmie Vtech w Krakowie, aktualna moc to 258,5 KM co jest potwierdzone wykresami, moment obrotowy w okolicach 310Nm.
Auto jest swiezo po przegladzie w ASO po 100 tys km( wymieniony olej, filtr oleju, powietrza, przeciwpyłkowy)

Cena: 42 000 zl do negocjacji
Telefon: 0606-310-100 llub mail: misiek_drzyzga@poczta.onet.pl

Zapraszam do Krakowa na jazde probną!!! Zdjecia dla zainteresowanych na maila.
Pozdrawiam i zachecam do zakupu-nie ma drugiego takiego auta w Polsce!

[ Dodano: Sob 13 Cze, 2009 17:57 ]

Co wybrać: benzyna czy diesel?


Benzyna czy Diesel? Każdy, kto ma samochód zadał sobie kiedyś to pytanie. Czy wybór okazał się trafiony? Dzisiaj przyjrzymy się technicznym różnicom i wspólnym cechom silników samochodowych.

Najważniejszą różnicą pomiędzy silnikami zasilanymi benzyną i olejem napędowym jest to w jaki sposób zapalone zostaje paliwo w cylindrze. Poza tym, obie konstrukcje realizować mogą cykl dwusuwowy i czterosuwowy, jednak prawie wszystkie konstrukcje samochodowe to czterosuwy (suwy: ssania, kompresji, rozprężania, wydechu).

Obie konstrukcje swoimi korzeniami sięgają końca XIX w. W roku 1876 niemiecki wynalazca Nikolaus Otto uruchomił pierwszy silnik czterosuwowy, później opracował jeszcze elektryczny układ zapłonowy. Jednak w 1897 roku inny niemiecki konstruktor Rudolf Diesel przestawił swoją koncepcje na spalanie płynnych paliw w silniku tłokowym. Początkowo rozwiązanie Diesla przyjęło się tylko dla silników stacjonarnych. W 1910 zastosowano go w statku, a w 1923 w ciężarówce.

W silnikach które popularnie nazywamy dieslami zapłon następuje samoczynnie (oznaczamy je jako ZS – Zapłon Samoczynny ). W praktyce do cylindra trafia czyste powietrze, w suwie kompresji zostaje wstępnie podgrzane i sprężone, chwilę przed uzyskaniem maksymalnego ciśnienia bezpośrednio do komory spalania wtryskiwane jest paliwo pod dużym ciśnieniem (wtrysk bezpośredni) i zapala się w kontakcie z gorącym powietrzem. Ważne jest aby paliwo dobrze rozpylić i odparować, przyspiesza to samozapłon, stąd stosowane są coraz wyższe ciśnienia.

W nowoczesnych konstrukcjach paliwo nie jest wtryskiwane w jednej dużej dawce lecz w kilku mniejszych, tak aby uzyskać największą możliwą ekonomię, ekologię i kulturę pracy. Zwłaszcza w kwestii kultury pracy jest o co walczyć, z natury silniki ZS wytwarzają więcej wibracji. Odwdzięczają się za to trochę mniejszym apetytem na paliwo przy zadowalających osiągach.

- Wśród kierowców pokutuje przekonanie, że silniki diesla są mniej dynamiczne. Jest to zgodne z prawdą, ale tylko w przypadku starszych modeli. Nowoczesne wysokoprężne silniki mają większą moc jednostkową w czasie, to znaczy większą moc na 1 sekundę, niż silniki benzynowe – tłumaczy Marek Godzieszka, Dyrektor Techniczny Auto-Boss – Aby dynamika jazdy była identyczna w samochodach w silniku diesla i benzynowym to w tym drugim musiałby mieć około 20 proc. więcej mocy fabrycznej – dodaje.

W tak zwanych silnikach benzynowych zapłon następuje w wyniku wyładowania elektrycznego na elektrodach świec – iskry (Zapłon Iskrowy - ZI). W większości obecnie jeżdżących samochodów z silnikami ZI, mieszanka paliwo-powietrze przygotowywana jest poza komorą spalania - w kanałach dolotowych (wtrysk pośredni). Kiedyś odpowiedzialny był za to gaźnik, później umieszczony w miejscu gaźnika wtrysk jednopunktowy (SPI), następnie wtrysk wielopunktowy (MPI). Wtrysk MPI jest obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem w którym osobny wtryskiwacz dla każdego z cylindrów umieszczony jest zaraz przed zaworem dolotowym.

Najnowszym rozwiązaniem jest stosowanie wtrysku bezpośredniego w silnikach o zapłonie iskrowym. Silniki benzynowe znane są z większej kultury i równości pracy. Ponadto pozwalają kierowcy korzystać z większego zakresu obrotów. Obiegowa opinia iż silniki zasilane benzyną są mniej ekonomiczne nie zawsze jest oczywista: - Pojazd z silnikiem diesla kosztuje kierowcę więcej niż samochód ze zwykłym benzynowym, jest także droższy w utrzymaniu i naprawie – mówi Marek Godzieszka, Dyrektor Techniczny Auto-Boss. - Nie polecam kupować pojazdów z silnikiem wysokoprężnym jeśli kierowca pokonuje małe przebiegi, czyli mniej niż 20 tys km rocznie. Diesle są wskazane dla osób, które przejeżdżają rocznie wiele kilometrów w ciągu roku, zwłaszcza że potencjalne ryzyko napraw występuje dopiero po 150-200tys przejechanych kilometrów.

Każdy może sobie w prosty sposób policzyć jaki samochód bardziej mu się opłaci, jedyną niewiadomą będą zmiany ceny paliw. Na koszty eksploatacji wpływa nie tylko spalanie ale także cena początkowa i częstotliwość serwisowania. Pierwszą potrzebną rzeczą jest okres w jakim będziemy eksploatować nasz samochód, np. 3 lata. Oraz ilość przejeżdżanych przez nas rocznie kilometrów. Liczbę kilometrów mnożymy razy średnie spalanie i razy spodziewaną cenę paliwa. Mając koszty paliwa, dodajemy do nich cenę początkową i koszty eksploatacji (przeglądów). Dla obu silników robimy takie zestawienie i już wiemy, co dla nas jest tańszym rozwiązaniem. Nie należy nadmiernie przejmować się zmianą ceny litra paliwa, przy tym obliczeniu liczy się bardziej stosunek ceny oleju do benzyny, który jest raczej stały.

Jak będzie wyglądać przyszłość oby silników? Niewątpliwie będą one się coraz bardziej do siebie zbliżać, co już można zaobserwować (np. stosowanie doładowania, bezpośredni wtrysk, rosnące ciśnienia wtrysku). I choć wydaje się to trudne do osiągnięcia ze względu na różne własności paliw, projektuje się już jednostki stosujące oba obiegi w jednym silniku tzw. DiesOtto.

Zarówno silniki diesla jak i silniki benzynowe mają swoje wady i zalety, nie można jednoznacznie powiedzieć, iż któreś z nich jest lepsze. Decyzja należy do kupującego.

Auto-Boss jest wielooddziałowym dealerem samochodów marki Ford i Volvo. Salony Auto-Boss zlokalizowane są w Bielsku-Białej oraz Chorzowie. Firma zajmuje się sprzedażą samochodów nowych i używanych, usług serwisowych i części zamiennych – jest liderem w sprzedaży samochodów Ford w Polsce. Auto-Boss posiada również kompleksową ofertę wynajmu samochodów, usług finansowych i ubezpieczeń. Działalność firmy zdobyła wielokrotnie uznanie klientów i została wyróżniona licznymi nagrodami.


Źródło: www.onet.pl