Kobieta po trzydziestce

Witam
Poszukuje informacji nt polozenia swiec zarowych i ich wymiany w Zafirze B 1.9 common rail. W ksiazce "Sam naprawiam"jest zdjecie chyba starego silnika, bo polozenie swiec nie pasuje do mojego. Op-com wykazuje blad ze swiecami zarowymi a znak check (z kluczykiem) swieci sie po odpaleniu silnika przez jakies 20 do 40sec, potem gasnie.
Z gory dziekuje za pomoc

Po pierwsze dziękuję "_arti_" za informację.
Faktycznie ECN 38008 = P 0380 (błąd świecy żarowej).

Generalnie info dla tych, których spotkał taki przypadek, że

- po kilku godzinach postoju gdy silnik jest zimny, po odpaleniu samochodu świeci się żółta dioda (samochód z kluczykiem)
- dioda ta gaśnie po paru minutach pracy silnika (różnie - 5 - 10 minut)
- silnik pracuje n o r m a l n i e, tzn. nie przechodzi w tryb awaryjny, jego moc nie jest mniejsza itd..

to na wszelki wypadek sprawdźcie czy to nie jest błąd ECN 38008 (hamulec + gaz, zapłon). Jeśli tak, jest to błąd świecy żarowej.
W moim przypadku wymieniłem wszystkie 4 (choć okazało się, że przepalona była tylko jedna).
Dodam też, że przejeździłem z tym błędem ponad 4000 km. Zauważyłem jednak, że po zimnych nocach dużo trudniej odpalić samochód. To mnie zmotywowało do zajęcia się tematem (niezbyt roztropnie, ale cóż...).

Dla Astra H 1,7 CDTI, 2005r
świece żarowe NGK Y-541J (chyba nie ma sensu kupować gorszych )
cena (w sklepie) 64PLN/sztuka
wymiana wszystkich poza ASO - ok 50PLN.
Razem 306 PLN.

Po wymianie wszystko powróciło do normy. Brak błędów

Choć na zegarze 72 tys km to po zimie zabieram się za rozrząd. Nie mam pewności, że licznik nie był cofany... to już będą większe koszty...

Pozdrawiam

hej. Dzis stalo sie, Astra 1.7 cdti, 2005, z17dth podczas jazdy zaswiecila sie lampka serwisowa. Auto zgasilem i sprawdzilem bledy, system pokazal: 000275, 161450, 50074. Bledy 161450, 50074 (jezdze na r16 205/55) sa mi znane i mialem juz je wczesniej, natomiast dzis doszedl 000275 i nigdzie nie moge znalezc informacji odnosnie tego bledu. Mieliscie do czynienia z tym numerem. Po sprawdzeniu bledow, dobrze ze to bylo pod domem, auta nie mozna odpalic, kreci kreci ale nie pali z czasem dzis jeszcze pojawil sie blad 161600.
Po przekreceniu kluczykow - check przechodze, gasnie lampka serwisowa i abs ale silnik nie pali.
Ponadto, podczas wyswietlenia czasu do inspekcji to mam takie info
1.7
001 05
ktorych nie moge rozszyfrowac.
Pomozecie z tymi numerami.


zafira 2006 1.9 cdti 150km na zagrzanym silniku po dłuższym hamowaniu silnikiem zaświeca się kontrolka auta z kluczem i wchodzi w stan awaryjny nastepnie po przekroczeniu 2500 obrotów gaśnie i auto idzie normalnie .odczyt błędu wykazał - nieszczelność układu ssania powietrza, ale wizualnie nic nie widać co to może być czy ktoś miał coś podobnego

Ja miałam podobną akcję, ale mam astrę, silnik Z16SE. U mnie zapalała się kontrolka samochodzika z kluczykiem przy mniejszych prędkościach (40 km/h) i był odczuwalny drastyczny spadek mocy. Samochód zwalniał, wchodził w stan awaryjny, ja cisnęłam gaz do dechy i prawie wogóle nie przyspieszał. Jak po raz pierwszy taka akcja mi się zdarzyła, to pojechałam z tym na stację i komuter odczytał, że coś jest z przepustnicą. No to wyczyścili przepstnicę. Potem było w porządku przez ok. 2 tygodnie. No i akcja zaczęła się na nowo, ale tym razem nie w trakcie jazdy, tylko od razu przy odpaleniu wozu. Tłukłam się tak przez całe miasto 20 km/h (bo szyciej nie chciał jechać) do ASO Opla i zdiagnozowali, że komputer pokładowy jest do wymiany, bo w astrach podobno nie da się tego rozebrać, bo jest zasilikonowany. Komputer kosztował 3 500 zł, więc trochę mnie to przejcheało po kieszeni. Od tamtej pory, jest z wózkiem w porządku.

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem posiadaczem opla astry 1.7 cdti z 2004 roku mam pytanko,ponieważ po przekręceniu kluczyka i po odczekaniu kilku sekund,czasem nawet dłużej kontrolka akumulatora oraz oleju nie gasną,również samochód chwile dłużej zapala,tzn trzeba przytrzymać dłużej kluczyk albo wcisnąć gazu aby odpalił. proszę o zidentyfikowanie problemu i poradę.POZDRAWIAM

Witam,

Ostatnio Astra naraża mnie na koszty więc chcę z wami skonsultować jeden problem.
Poranne odpalanie - włączam zapłon i czekam aż pogasną kontrolki.

Wariant 1:
Gdy po zgaśnięciu kontrolek odczekam jeszcze jakieś 10-15s mam gwarantowany problem z rozruchem auta. Astra będzie kręcić rozrusznikiem przez około 10s. Po tym czasie zapali, ale wypuści pokaźną chmurę białego dymu.
Wariant 2:
Kontrolki gasną i w tym momencie odpalam auto. Zero niepokojących objawów.

Auto rozgrzane - pali bez problemu - obojetnie czy startuje zaraz po zgaśnięciu kontrolek, czy czekam chociażby 10 minut

Uprzedzający pytania - akumulator nówka - wczoraj wymieniony. Poprzedni na testerze dostał status "do wymiany".

Teraz pytanie - świece żarowe? Jakiś przekaźnik, który ich nie wyłącza i jedzie po akumulatorze, że później nie ma siły odpalić?

Filtr paliwa, oleju, powietrza wymienione 10 tyś km temu. Właśnie wybieram się na wymianę - ale to raczej nie jest kwestia filtrów.

Jakieś sugestie?
Nie chcę tego robić na "chybił trafił" - na ten miesiąc już i tak zaszalałem z tym akumulatorem


BTW zastanawiam się nad podjechaniem do ASO z tym problemem. Rozumiem, że chiptuning jest zapisany w takim miejscu pamięci, którego oni nie przeładowują?

Witam, mam problem wymieniałem dzisiaj filtr paliwa i nie moge uruchomic teraz samochodu. Silnik to 1.7 cdti 101KM. Podczas wymiany wyssałem cała zawartosc filtra strzykawka bo na dnie byly jakies paprochy, złozylem wszystko do kupy probuje odpalic i nic. Kreci ale nie chce odpalic tak jakby nie dostawał paliwa. Teraz pytanie jak odpowietrza sie uklad paliwowy ewentualnie co moglo sie stac. Dodam jeszcze ze jak postoi dluzej bez krecenia to odpala po chwili na troche po czym gasnie.

Mam pytanie do znawców silników diesla 1,7 CDTI 101KM. Czy błąd 0380 (błąd w układzie świec żarowych taki wykryłem metodą równoczesnego naciskania hamulca i gazu) zawsze oznacze, że trzeba wymienić świece Mam takie objawy że silnik mi zapala normalnie (mamy jeszcze temp. dodatnie a wtedy świece chyba nie działają jeszcze) lecz zapala się kontrolka auta z kluczem. Ciężko mi wyczuć czy silnik wtedy pracuje gorzej, lecz gdy odpalę silnik drugi raz wtedy kontrolka gaśnie normalnie po chwili. Denerwuje mnie to bardzo te odpalanie na 2, 3 razy - nie lubię jak mi się zapalaja jakies kontrolki
Prosze o poradę czy szarpnąć się od razu na nowe świece, gdyż jest dosyć spory wydatek nie wiem czemu świece są takie drogie do tych silników, auto ma 130 tyś. przebiegu.

lukasz2503, gasnie jak sie nagrzeje. odpala jak sie ochlodzi ? Jezeli dobrze rozumiem , to tak jak u mnie w AG wiec winny byl czujnik polozenia walu korbowego - w AG 1.7 CDTI taka przyjemnosc to 380 zeta bo ori a nie zamiennik (zamiennikow nie bylo do mojego, sprawdzajac po numerze katalogowym)

Pozdrawiam

witam,

mam następujący problem, wielokrotnie opisywany na forum, jednak żaden do końca nie podobny do mojego.

Otóź, po przekreceniu kluczyka na poz.2 włącza mi się pompka w webasto, załącza mi się pompka paliwa, która jest tuż przed filtrem paliwa, ale ta pompka działa w trybie przerywanym, razem z tą pompką zapala się(i gaśnie) dioda od oleju(tzn.gdy działa pompka to pali sie kontrolka oleju, gdy nie działa pompka, kontrolka nie pali sie), jednocześnie słyszę załączający się(i wyłączający) przekaźnik pod schowkiem. Przekręcam dalej kluczyk rozrusznik kręci, ale silnik się nie zapala, czasem na chwilę zaskoczy, ale chyba tylko dlatego, że pompka miała dłuższy ciąg pracy.
Więc chyba odpada mi pompa paliwa, pompka w baku jest też chyba ok. Przekaźnik pod schowkiem jest ok i przekaźnik od pompki pod maską też jest ok(cały czas zamknięty).

Gdzie można szukać przyczyny przerywanej pracy tej pompki paliwa, która jest przed filtrem paliwa? Pompka jest ok, bo sprawdzałem, że napięcie dochodzi w trybie przerywanym, w tym samym trybie zapala się i gaśnie dioda oleju(co olej ma do tego?)

dzięki z góry za pomoc

Witam

Od pewnego czasu mam problem z zapaleniem auta po dłuższym postoju najczęściej rano. Objawy są następujące przekręcam kluczyk czekam aż zniknie info grzania świec następnie chce zapalić i nic słychać tylko cyknięcie i nic więcej. Po dwóch nieraz i więcej próbach auto zapala i potem przez dzień jak je używam nie ma problemu autko zapala za pierwszym razem. Po odpaleniu silnik chodzi równo nie gaśnie tak wszystko jest ok. Problem powtarza się na drugi dzień rano. Problem w tym że z dnia na dzień zwiększa sie liczba prób odpalenia rano i boje sie że w końcu nie zapali.
Na pewno nie jest to wina akumulatora choć objawy są podobne jak przy rozładowanym akumulatorze tylko światła nie migają (akumulator jest nowy i naładowany).
Czy ktoś z Was spotkał sie z takim problemem. Myślałem że może to jakiś czujnik wału lub rozrządu ale z tego co czytałem na forum to przy uszkodzonym czujniku wału autko nie odpala przy ciepłym silniku.
Proszę o pomoc i poradę, co to może być.

Podczas jazdy zapala mi się kontrolka ładowania. Sprawdziłem ładowanie i przy wyłączonych odbiornikach kształtuje się na poziomie 14,5 a kontrolka mimo to się pali. Przejechałem ostatnio 200 km z palącą się kontrolką i przy włączonych odbiornikach i wszystko ok (znaczy nie zgasł) - ładowanie na standardowym poziomie. Sprawdziłem alternator spoko, akumulator odpala bez problemów. Lampka gaśnie gdy auto postoi troszkę i wystygnie.

Witam, wlasnie wczoraj zakupilem uzywany egzemplarz, za poldarmo ale tez
jest obraz nedzy i rozpaczy

Rover 75 CDTi Automat
Moze ktos wie dlaczego podczas jazdy co pewien czas samochod sie 2-3sek dusi
i gasnie (wyglada jak by sie zalewal bo nie odpala pozniej przez jakies 2-3
minuty a potem mozna dalej jechac). Nie znam sie na dieslach kompletnie.

Moze ktos wie do czego jest suwak przy lewarku od zmiany biegow: pozycja S i
E - przy E na wyswietlaczu jest normane D(drive) a przy s jest SD

Moze ktos wie do czego sluzy w drzwiach przycisk ostatni w panelu sterowania
lusterkami i szybami. Tam jest taki malutki na koncu nie wiem do czego.?

Pozdrawiam,
ArtiUK


Rover 75 CDTi Automat
Moze ktos wie dlaczego podczas jazdy co pewien czas samochod sie 2-3sek
dusi i gasnie (wyglada jak by sie zalewal bo nie odpala pozniej przez
jakies 2-3

zacząłbym od wymiany filtrów-moż wode łapać albo powietrze w ukł.
zasilania-sprawdź wężyki (sam piszesz w jakim jest stanie)
to nie benzyna żeby się zalewał


--
Mery W-wa/Ursus
bylo R200 1,4 16V
jest 1,9 TDI ASV 110KM(136KM/328Nm by Master's)

Użytkownik "Ravinder Pnag" <rav.pnag@ntlworld.com> napisał w wiadomości
news:d98tsf$t65$1@debi.caterina-collection.com...

Witam, wlasnie wczoraj zakupilem uzywany egzemplarz, za poldarmo ale tez
jest obraz nedzy i rozpaczy

Rover 75 CDTi Automat
Moze ktos wie dlaczego podczas jazdy co pewien czas samochod sie 2-3sek
dusi
i gasnie (wyglada jak by sie zalewal bo nie odpala pozniej przez jakies
2-3
minuty a potem mozna dalej jechac). Nie znam sie na dieslach kompletnie.

Moze ktos wie do czego jest suwak przy lewarku od zmiany biegow: pozycja S
i
E - przy E na wyswietlaczu jest normane D(drive) a przy s jest SD

Moze ktos wie do czego sluzy w drzwiach przycisk ostatni w panelu
sterowania
lusterkami i szybami. Tam jest taki malutki na koncu nie wiem do czego.?

Pozdrawiam,
ArtiUK


WiTAM

To napewno są wtryskiwacze paliwa podam tobie telefon 0504045682 tam dam
tobie kilka rad.
miałem tak przy swoim modelu.
pozdrawiam Mariusz

Marian_K wrote:


Dziwnie zachowuje mi się wskaźnik poziomu paliwa w okolicach rezerwy.
Wskazywany poziom zmienia się w sposób logiczny (maleje z upływem
kilometrów) aż do momentu zapalenia się kontrolki rezerwy. Jeżeli świeci się
kontrolka - położenie wskazówki zaraz po przekręceniu kluczyka jest dużo
niższe niż po przejechaniu kilku kilometrów. Dokładnie wygląda to tak, że
zaraz po uruchomienu silnika świeci się kontrolka rezerwy, a po kilku
kilometrach gaśnie i wskazówka poziomu podnosi się.
Czy w innych R75 też tak jest?

--
Marian Krzak
R75 CDT 2000r.

Tez tak mam. Natomiast nie czekam juz az zapali mi sie rezerwa, pierwszy
raz swiecila sie rezerwa a autko stalo lekko pochylone i po prostu nie
odpalil, drugi raz byl gorszy, bo tuz przy rezerwie chyba sie zawiesil
plywak bo nie zdazyla sie nawet zaswiecic rezerwa jak zgasl przy 160 na
autostradzie w niemczech wiec nie ryzykuje jezdzenia na rezerwie i innym
tez odradzam tego.



-- Rover75 CDTI 2003r, Londyn <enter>